Alles wat je wilt weten over MoveNL.

Heb je een vraag? We zijn er om te helpen.

Veelgestelde vragen

Alles wat je moet weten over MoveNL. Selecteer eerst of je een gemeente, sporter of sportaanbieder bent.

Hoe werkt het kinderprofiel?

Het kinderprofiel werkt als volgt. Je logt in met jouw eigen account. Vervolgens ga je naar de activiteit waarvoor je jouw kind aan wilt melden. Klik op “aanmelden”. Je kunt nu middels een dropdown menu kiezen welke deelnemer je wilt aanmelden voor de activiteit. De gegevens van de deelnemer die wordt aangemeld worden toegevoegd aan het systeem en zijn zichtbaar voor de aanbieder van de activiteit. 

 

Vanaf het moment dat het kind 16 jaar is, kan het kinderprofiel losgetrokken worden van jouw profiel. Dit betekent dat alle gegevens meegaan naar het nieuwe profiel van jouw kind en dat hij/ zij vanaf nu een eigen account beheert. Mocht je dit willen, neem dan contact met ons op via team@movenl.nl met daarin jouw naam, e-mailadres en de naam en het e-mailadres van jouw kind waaraan het nieuwe profiel gekoppeld kan worden. Wij zorgen ervoor dat het profiel binnen 3 werkdagen wordt overgezet. 



Kan ik mijn kinderen aanmelden voor een activiteit?

Ja, dat kan. Als ouder kun je een kinderprofiel aanmaken onder je eigen account. een kinderprofiel is een subprofiel dat onder jouw naam hangt en waarin de gegevens van je kind zijn opgeslagen. Een kinderprofiel maak je aan door naar je profiel te gaan, vervolgens klik je op: “voeg kinderprofiel toe”. Vul de gegevens van je kind in en sla het profiel op. Vanaf nu kun je je kind aanmelden voor een activiteit.

Je kunt het profiel ook aanmaken op het moment dat je een activiteit reserveert. Je klikt op “aanmelden”. Vervolgens kies je bij deelnemer: “nieuw kinderprofiel aanmaken”. Vervolgens meld je het kind aan voor de activiteit. 

Let op: je kunt meerdere kinderprofielen aanmaken onder jouw naam. 



Wat is de toegevoegde waarde van een MoveNL platform voor mijn gemeente?

Een MoveNL platform in jouw gemeente is van grote toegevoegde waarden, denk hierbij aan:

  • Uniek inzicht in sport- en beweegdata van jouw inwoners
  • Al het sport- en beweegaanbod van jouw gemeente in één overzicht
  • Gratis te gebruiken voor inwoners en sportaanbieders

Er zijn natuurlijk nog veel meer voordelen, vraag de brochure aan voor nog veel meer informatie over MoveNL via onze website onder het kopje “verbinden met MoveNL” of stuur een mail naar team@movenl.nl

Wat zijn de kosten van een MoveNL platform in mijn gemeente?

De kosten zijn afhankelijk van de grootte van de gemeente. Daarnaast zit er nog een verschil in of de gemeente zich aansluit bij de MoveNL community, of een eigen white label platform wil hebben. Neem gerust contact met ons op om te kijken naar de mogelijkheden in jouw gemeente via team@movenl.nl of het formulier op de website onder het kopje “Verbinden met MoveNL”.

Hoe wordt mijn gemeente onderdeel van MoveNL?

Iedere gemeente in Nederland kan zich aansluiten bij MoveNL. Meer informatie hierover vind je terug onder het kopje “Verbinden met MoveNL” in de menubalk. Je mag ook direct contact opnemen via team@movenl.nl

Zijn er voor mij als aanbieder kosten verbonden aan MoveNL?

Het reserveren van sport- en beweegactiviteiten kun je eenvoudig doen via zowel de website als de app. Filter eerst tussen al het aanbod via deze pagina (of in de app) en meld je aan. In onderstaande video leggen we het stap voor stap uit.

 

 

Hoe voeg ik mijn aanbod toe?

Als aanbieder kan je eenvoudig je aanbod toevoegen via het dashboard. Je vindt een uitgebreide uitleg in onderstaande video. Liever een geschreven uitleg? Die kun je hier bekijken.

Als je na het bekijken van de video nog vragen hebt, kun je ons gerust een bericht sturen naar team@movenl.nl.

Hoe reserveer ik een activiteit?

Klik op de ‘aanmelden’-knop op de website of in de app van een sport- en beweegaanbod om een activiteit te reserveren.

Is het gebruik van de MoveNL app gratis?

Ja, het gebruik van de MoveNL app is gratis. Voor de meeste sportactiviteiten is het ook mogelijk om gratis te reserveren, maar er zijn enkele activiteiten waarvoor wel betaald moet worden.

Hoe worden betaalde reserveringen afgehandeld?

Het MoveNL platform verwerkt betaalde reserveringen automatisch en schrijft deze binnen maximaal 7 dagen na afloop van de maand bij op de rekening van de sportaanbieder. Na de betalingsafhandeling ontvangt de sportaanbieder een bevestiging per e-mail. Binnen 3 dagen na afloop van de maand ontvangt de sportaanbieder een overzicht van alle gemaakte boekingen. Door dit geautomatiseerde systeem hebben sportaanbieders een gestructureerde manier om betalingen te verwerken en op de hoogte te blijven van de betalingsstatus, wat hen helpt bij het beheren van hun financiën.

Kan ik ook andere medewerkers toegang geven tot het dashboard?

Ja, je kunt een onbeperkt aantal medewerkers toegang geven tot het dashboard. Ga naar “Organisatie beheren”, klik op de “Teams” tab en nodig gebruikers uit door op de knop “Gebruiker uitnodigen” te klikken. Geef hen toestemming om specifieke taken uit te voeren binnen het dashboard.

Kan ik contact opnemen met de deelnemers van mijn activiteit?

Ja, je kunt contact opnemen met de deelnemers van jouw activiteit. Het is echter alleen mogelijk om contact te leggen via het MoveNL dashboard en niet rechtstreeks via externe kanalen zoals e-mail of telefoon. Dit is om de privacy van de gebruikers te waarborgen en om een veilige omgeving te creëren voor alle deelnemers.

Kan ik ook een activiteit via de website reserveren?

Ja, je kunt een activiteit via de website boeken. Ga naar de “Activiteiten” pagina en selecteer de activiteit die je wil reserveren.

Kan ik meerdere kinderen tegelijkertijd aanmelden?

Op dit moment kun je één kind tegelijkertijd opgeven. Je kunt wel meerdere kinderen die onder jouw profiel hangen opgeven voor één activiteit maar je dient ze dan een voor een aan te melden. In de toekomst wordt het mogelijk om meerdere kinderen tegelijkertijd in te schrijven middels een multi select button.

Ik ben mijn wachtwoord vergeten, wat nu?

Je kan jouw wachtwoord opnieuw instellen door naar de optie “wachtwoord vergeten” te gaan en de stappen te volgen die daar worden aangegeven.

Waarom moet ik een account aanmaken?

Het aanmaken van een account is vereist om activiteiten op jouw naam te reserveren. Als er updates zijn, kan de sportaanbieder je gemakkelijk bereiken. Ook kun je met dit account straks jouw voortgang meten, connecten met andere platformgebruikers en meedoen aan uitdagende challenges. Bovendien is het aanmaken van een account helemaal gratis.

Meer weten over hoe wij met jouw gegevens omgaan? Bekijk hier ons privacybeleid.

Kan ik meerdere activiteiten tegelijkertijd reserveren?

Ja, het is mogelijk om meerdere activiteiten tegelijkertijd te reserveren.

Hoe download ik de app?

Ga naar MoveNL in de Appstore of Playstore afhankelijk of je een iPhone of Android toestel hebt.

Hoe kan ik mijn organisatie aanmelden als sport- en beweegaanbieder?

Leuk dat je jouw sport- en/of beweegaanbod wilt toevoegen aan MoveNL! Je kunt jouw organisatie hier aanmelden. Na het aanmelden zullen we je zo snel mogelijk toegang geven tot het MoveNL dashboard waarmee je jouw gegevens kunt beheren en jouw aanbod kunt toevoegen.